سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رام رایگان اندرویدی

مهمترین بخش در گوشی موبایل اندروید رام است که تمام بخش سخت افزاری موبایل را سازمان دهی میکند, در تمام عرصه فعالیت رام اندرویدی میتواند بسیار هوشمند عمل کند و دستان شما را در بعضی از کارها باز میگذارد. برای اینکه بتوانید دانلود رام مخصوص گوشی خودتان را دریافت کنید شماره سریالی به نام بیلدنامبر در قسمت تنظیمات آن وجود دارد به نقل از سایت اسکای رز قسمت رام موبایل را باید بسیار هوشمند انتخاب کنیم تا مشکلی برای آن پیش نیاید. اغلب کاربرانی که تازه کار هستند و میخواهند وارد عرصه تعمیرات موبایل شوند در اولین نصب دچار مشکل میشوند این اتفاق دیده شده که حتی به ضرر مالی بسیار چندین برابر از ارزش واقعی گوشی موبایل زده شده است . اما چه چیزی باعث میشود که این مشکلات ناخود آگاه پیش می آید ؟! وقی رام موبایل را بدرستی انتخاب نکنیم و یا درست نصب نکنیم باعث میشود که گوشی به حالت بریک وارد شود به حالت مرگ موبایل هم گفته میشود اما نگران نباشید اگر از نوع نرم افزاری باشد قابل حل میباشد . برای اینکه بتوانیم بهترین رام رسمی موبایل را برای گوشی موبایل خودمان انتخاب کنیم با کد دستوری *1234*# میتوانید به بیلدنامبر دستگاه متصل شوید و یا در مسیر تنظیمات وارد بخش اطلاعات شوید و در بیخش بیلدنامبر مشخص یک شماره سریال خواهید دید که ترکیبی از حروف و اعداد میباشد .

بیلدنامبر چیست

بیلدنامبر چیست؟

شماره سریال اختصاصی نرم افزاری هر مدل از موبایل میباشد که این کد در ابتدا نام مدل را ذکر میکند و در کد میانی منطقه جغرافیایی که قرار است آن دستگاه توضیع شود را مشخص میکند و در آخر مدل اندروید آن مشخص میشود . در اغلب موارد که تا به حال دیده‌ایم معمولا برای موبایلهای رده بالا آپدیت رام تا 4 سال بعد از عرضه اصلی برای آن موبایل ارائه میشود , اگر میپرسید که چرا اینگونه میباشد یک جواب ساده دارد همیشه برای ابزاری که در هنگام ساخته شدن زمان زیادی را از ما بگیرد پس اون ابزار از دید ما خیلی با ارزش میباشد . شرکتهای بزرگ در تولید صنعتی موبایل همین سیاست را دارند و میگویند برای اینکه بیشتر بتوانیم محصولات خودمان را بفروش برسانیم و ارزشش شرکت را بالا ببریم باید مشتریهای خود را راضی نگه داریم. یک راه برای راضی نگه داشتن مشتری آپدیت نرم افزاری رام اندرویدی میباشد که گاهی اوقات آپدیت امنیتی و گاهی آپدیت کلی می‌آید و معمولا سالی یک بار رام کلی آپدیت میشود.

انتخاب رام موبایل

انتخاب رام مناسب منطقه جغرافیایی

شرکت های تولید کننده رام رسمی موبایل بر این باورند که هر منظقه باید گوشی مخصوص خود را داشته باشد؟! یعنی اینکه به دلیل اینکه زبان هر منطقه از دنیا متفاوت است و حتی منطقه زمانی آنها متفاوت بوده و حتی دین این مناطق فرق دارد پس باید رام رایگان را طوری برنامه ریزی کنیم که در هر منطقه متفاوت باشد . مثلا در کشورهایی که مسیحی هستند با کشورهایی که مسلمان هستند نباید یک نوع رام داشته باشند بخاطر اینکه همراه با نصب سیستم متمرکز نرم افزاهایی نصب میشود که با اعقاید هر دین متفاوت است پس برای اینکه بتوان زبان و منطقه زمانی و دین را سازمان دهی کنند آمدند و برای هر منطقه جغرافیایی یک رام اختصاصی ساختند در این حالت هم حجم کمتری اشغال میکند و هم راحت تر میتوان اندروید موبایل هر منطقه را پیدا کرد و بر روی گوشی نصب کرد. البته نا گفته نماند که آنتن دهی و پشتیبانی شرکتهای اپراتور موبایلی هم بی تاثیر نیست.

دانلود رام کاستوم اندروید

انتخاب رام مناسب

قبل از اینکه به دانلود رایگان رام اندرویدی بپردازید به نکته بسیار مهم توجه کنید رام ها به دو دسته کلی تقسیم میشوند که هر کدام از این دسته ها کاربرد خود را دارد. رام استوک و رام کاستوم این دو دسته بزرگ از این سیستم عامل اندرویدی میباشد که در بعضی موارد باعث میشود که حس خستگی ناپذیر به شما بدهد. خب ابتدا سراغ استوم رام میرویم: بعد از اینکه سخت افزار موبایل در شرکت تولید کنند اسمبل شد در بخش نصب نرم افزار بروی آن رام اختصاصی نصب میشود به این نوع رام رسمی میگویند مجموعه سیستم نرم افزاری آماده شده که در شرکت تولید کننده جمع آوری میشود و در یک بازه زمانی در کارخانه تولیدی نصب میشود رام رسمی میگویند. از مزایا اگر بخواهیم بگوییم تقریبا اینها همگی بهینه سازی شده اند و بسیار فشرده سازی شده تا حجم ذخیره سازی دستگاه شما را کمتر بگیرد و از لحاظ بهینه سازی شده مفهوم این است که پردازشگر موبایل بی جهت فایل های بی ارزش را پردازش نمیکند این باعث میشود که سرعت موبایل بالا برود. اما کاستوم رام چیست؟ به رامهایی که بیرون از کارخانه و توسط توسعه دهندگان تولید شود کاستوم رام میگوند افرادی که سمت دسته دوم یعنی کاستوم میروند بیشتر در زمانی اتفاق می افتد که از محیط کاربری گوشی خودشان خسته شده اند و میدانند که دیگر برای موبایل خود هیچ آپدیتی ارائه نمیشود در همین حال روی می آورند به دانلود رام کاستوم اندرویدی که با توجه به تجربه دیده ایم که رابط کاربری بسیار سفارشی سازه شده و دست شما را در تغییرات در قسمتهای مختلف موبایل باز میگذارد.

 

منبع : وب سایت اسکای رز بخش آموزش موبایل